JJF4737

Noen av prosjektene våre

Med over 20 års erfaring i bransjen har vi vært involvert i mange ulike typer prosjekter. La deg inspirere av noen av våre oppdragsgivere sine utfordringer, løsninger og resultater.

Her kan du sortere prosjektene etter type tjeneste.

Filtrering
  • Visuell identitet
  • Webdesign
  • Emballasje
  • Illustrasjon
  • Strategi
  • Trykksaker
  • SOME
  • Profilering
  • Visuell identitet
  • Webdesign
  • Emballasje
  • Illustrasjon
  • Strategi
  • Trykksaker
  • SOME
  • Profilering
  • Antikvarvinduet01

Antikvarvinduet

Røros Dør og Vindu ønsket å lede markedet til ei egen informasjonsside for det nyutvikla produktet antikvarvinduet.

Antikvarvinduet er utviklet for å benyttes som erstatningsvindu i verneverdige hus og byområder med høy verneklasse. Vinduets detaljer og mål skiller seg fra dagens standardvindu og også startsidens estetikk reflekterer dette.

Nettsidens design og koding er et samarbeid mellom to biotoper; oss i Form til fjells på Røros og Skogen i Trondheim. Hovedfoto er tatt av Rob Veldhuis. Fotografene Julia Jonette Fjellheim og Henrik Fjørtoft, samt ansatte og praktikanter ved Form til fjells har også bidratt til foto på siden.

Gå til nettsiden her: antikvarvinduet.no

”En egen nettside dedikert til ett av mange hundre produkter i sortimentet”

Tjenester

  • Webdesign
  • Webutvikling: Skogen
  • Hovedfoto: Rob Veldhuis
  • Kultur01
  • Kultur04
  • Kultur02
  • Kultur05
  • Kultur03
  • Kultur06
  • Kultur07

Kulturminnefondet

For vår gode nabo nede i gata ivaretar vi og videreutvikler identiteten gjennom implementering og ferdigstilling av en rekke trykte og digitale publikasjoner.

Kulturminnefondet sin etablering på Røros er en suksesshistorie og i sine første år hadde de faktisk kontor hvor Form til fjells nå sitter. De siste årene har leveransene våre økt og har fått sørget for at strategiplaner, årsrapporter, invitasjoner, takkekort og gavekort har fått fortjent kvalitet.

Det største prosjektet har vært boka "Innblikk", ei bok med fotografisk innblikk i seks kulturminneprosjekter. Form til fjells leverte design, ombrekking og ferdigstilling av boka.

”Innblikk er noe av det beste jeg har sett på kulturminneformidling, og jeg har sett mye. Godt jobbet!”

– Styremedlem i Kulturminnefondet

Tjenester

  • Trykksaker
  • Profilering
  • Foto (Innblikk): Tom Gustavsen
  • Visuell identitet: Tank
  • Dyrk01
  • Dyrk02
  • Dyrk03
  • Dyrk04
  • Dyrk05
  • Dyrk06
  • Dyrk07
  • Dyrk08
  • Dyrk09
  • Dyrk10

Dyrk Mølle

Profesjonell emballasje var tidlig viktig for Dyrk Mølle da de startet ny virksomhet på gården. Resultatet er en stilren merkevare med visuell profil, emballasjedesign og webdesign som fungerer på tvers av alle byggkorn-produktene.

Ingenting blir overgitt til tilfeldighetene når Ingrid og Aasmund valgte å bygge egen mølle og foredle bygg 500 moh, akkurat på grensa av der det er mulig. Posene er satt i fargene til Dyrk Mølle sin visuelle identitet og produktene merkes ved hjelp av etiketter. Fargepaletten til etikettene har utviklet seg i takt med produktutviklingen for å gjøre det enda tydeligere for den som skal kjøpe bake- og frokostprodukter at sortimentet er variert. Produktene finner du i utvalgte dagligvarebutikker, lokalmatutsalg og i rettene til noen av landets beste restauranter.

Les mer om Dyrk Mølle her: dyrkmolle.no


Tjenester

  • Visuell identitet
  • Webdesign
  • Emballasje
  • Trykksaker
  • Foto: Eirin Østgårdsgjelten Sørum, Julia Jonette Fjellheim, Lina Flodins
  • Webutvikling: Iversen - Carpe Noctem
  • Elden05
  • Elden01
  • Elden02
  • Elden06
  • Elden03
  • Elden04

Elden

I en årrekke har vi utviklet og forvaltet merkevaren til Elden, et av Norges største utendørsteater.

Det er mye informasjon som skal ut på mange flater når et så stort arrangement som Elden går av stabelen og arbeidet med plakat, program, nettside og profilartikler starter hvert år allerede på senhøsten. Identiteten til Elden er tydelig og fastsatt, så når det nærmer seg avvikling og behov kan oppstå på kort varsel er det enkelt for oss å trå til. I 2020 utviklet vi ny nettside, med tydelig fokus på billettsalg og i 2021 fikk pop-up restauranten Slagg egen logo.

Sjekk ut Elden sin nettside her: elden-roros.no

”Vi hadde behov for en solid oppgradering av nettsiden. Form til fjells stod for utforming og kom med gode ideer i prosessen til hvordan innholdet skulle fordeles med tanke på estetikk og funksjonalitet. God dialog og en evne til å lytte preger samarbeidet.”

– Siri B. Gellein, daglig leder

Tjenester

  • Visuell identitet
  • Webdesign
  • Trykksaker
  • Profilering
  • Webutvikling: Creatur Media (Nå Lindbak IT)
  • Hovedfoto på trykk og web: Marthe Amanda Vannebo
  • Femund02
  • Femund01
  • Femund03
  • Femund04
  • Femund05
  • 20210903 112805

Fæmund II

Direkte booking i integrert billettløsning

Når sommersesongen 2020 stod for dør ville MS Fæmund være klar med en ny nettløsning som lettet logistikken rundt kjøp av billetter og hvor de i tillegg også hadde god oversikt over antall passasjerer ombord. Omstilling var viktig og gjennom den nye nettsiden kunne de møte sommeren med et system som gjorde det enklere for reisende å kjøpe billett, samt at gjeldende passasjerbegrensinger var ivaretatt. På historiske MS Fæmund II sin nettside kan du nå forhåndsbooke billett direkte for en opplevelse på idylliske Femunden, din innfallsport til Femundsmarka.

Se løsningen her: femund.no

Tjenester

  • Webdesign
  • Trykksaker
  • Webutvikling: Creatur Media (Nå Lindbak IT)
  • Foto: Vandrende og besøkende i Femundsmarka
  • Dirmin01
  • Dirmin02
  • Dirmin03
  • Dirmin04
  • Dirmin05
  • Dirmin06
  • Dirmin07
  • Dirmin08

Direktoratet for mineralforvaltning

Noen ganger kan små endringer gjøre hele forskjellen. Direktoratet for mineralforvaltning hadde et solid emblem som stod stødig, men både farger, typografi, oppsett og bruken av merket hadde behov for en gjennomgang slik at det i enda større grad gjenspeilet embedsverkets stolte historie. Ved hjelp av små, men effektive virkemiddel fikk DMF en visuell identitet som respekterer og reflekterer historie og mandat.

Direktoratet for mineralforvaltning med Bergmesteren på Svalbard er et offentlig og statlig myndighetsorgan. DMF har en lang og stolt historie som det er viktig å ta vare på. Historien er kjernen, men samtidig skal DMF favne alle andre som ikke har samme forhold til bergmannskulturen. Alle skal føle stolthet og tilhørighet. DMF vil bidra til å bygge omdømme i en omstridt næring.

Den visuelle profilen gjenspeiler embedsverkets stolte historie som et av Norges eldste embedsverk, ivaretar det positive i bergmannskulturen og gir rom for andre kompetanseområder. Profilen gjenspeiler også DMF som den ikkekommersielle offentlige forvaltningsinstitusjonen den er. Løsningen ble godkjent av Diplomatseksjonen i UD ihht Rikskronens strenge forskrifter for bruk, fastsatt i kongelig resolusjon av 20. mai 1927.

Tjenester

  • Visuell identitet
  • Trykksaker
  • Profilfoto: Tom Gustavsen
  • Easy01
  • Easy02
  • Easy03
  • Easy04
  • Easy06
  • Easy07
  • Easy05

Easygrow

"En ikonisk logo på høyde med verdens mest kjente merkevarer." Bestillingen var like klar og tydelig som vi mener resultatet ble.

Easygrow sin logo symboliserer trygghet, omsorg og varme, og sammen med resten av den visuelle identiteten danner den en solid merkevare som implementeres og forvaltes helt perfekt på produktene av den norske leverandøren av vognposer, Easygrow - enjoy life together.

Form til fjells har utvikla visuell identitet og implementert hang tags og card boards. Logoen er presist utforma etter prinsippene for det gylne snitt.

Tjenester

  • Visuell identitet
  • Emballasje
  • Trykksaker
  • Haga01
  • Haga02
  • Haga03

Haga bigård

Sommeren 2020 fikk vi besøk av to birøktere fra Bærum. De skulle med telt til Femundsmarka og tok et møte med oss om design og etiketter før turen gikk videre inn i nasjonalparken.

De hadde klare ideer på hvordan de ville ha etikettene, så oppgaven vår var å lage illustrasjon og sette alt i system. Honningen fra Haga Bigård, som karakteriseres av en mild duft av tørket frukt og pære, ble raskt utsolgt og vi heier videre på Danaca og Thor som dermed har startet svært godt på drømmen om å skape noe eget!

Tjenester

  • Visuell identitet
  • Emballasje
  • Illustrasjon
  • :
  • Grindal01
  • Grindal02
  • Grindal03
  • Grindal04
  • Grindal05
  • Grindal06

Grindal ysteri

Identitet og etiketter for merittert ysteri

Grindal Ysteri er eit gardsysteri som med stor suksess som ystar fersk og upasteurisert mjølk frå dyra og syt for kvalitet heile vegen; frå den reine råvara, gjennom solid mathandverk, til ein raus smak. Form til fjells har utvikla profil, etikettdesign og nettside for ysteriet og vi kan gå gode for både ostane og yoghurten med heile våre hjerte.

Tjenester

  • Visuell identitet
  • Webdesign
  • Emballasje
  • :
  • Kalsa01
  • Kalsa02
  • Kalsa03
  • Kalsa04
  • Kalsa05

Kalsa gårdsbakeri

Et holdbart emballasjekonsept for solid mathåndverk

Godt over ti år etter at identiteten til Kalsa gårdsbakeri ble lansert så står den seg like godt og vi er glade for å fortsatt administrere produksjon av etiketter og magebånd til de beste pjalt og lemser.

Gode foto er et bærende element. Bildene er vakre, men ærlige og upyntede, med vekt på håndverket, lokalet og menneskene bak. På etikettene får produktnavna følge av undertekster med en litt særegen tvist.

Tjenester

  • Visuell identitet
  • Emballasje
  • Trykksaker
  • Foto: Tom Gustavsen
  • Osid01
  • Osid07
  • Osid04
  • Osid05
  • Osid02
  • Osid03
  • Osid06

OS ID

Når identiteten skal appellere til et differensiert landbruk i nordiske, europeiske og nasjonale marked.

OS ID utvikler teknologiske produkter for et internasjonalt marked og målet med videreutvikling av identiteten var å fremstå som gjenkjennelige både i det nordiske landbruket og i de internasjonale markedene.

Den oppdaterte profilen er dynamisk og allsidig slik at den kan følge OS ID inn i framtiden på flere forskjellige flater. OS ID fornyer seg raskt og leverer verdifulle data om dyrets helse, velferd og produktivitet, som gir bonden oversikt og innsikt. Vi er stolt med på utviklingen gjennom oppdatert visuell identitet.


Tjenester

  • Visuell identitet
  • Illustrasjon
  • Trykksaker
  • Profilering
  • Foto: Tom Gustavsen
  • Rdv01
  • Rdv05
  • Rdv02
  • Rdv04
  • Rdv06

Røros Dør og Vindu

Røros Dør og Vindu er en stor industribedrift der vi jobber tett på det meste av markedsrelaterte aktiviteter.

Dør- og vindusprodusenten har over lengre tid vært en av våre største oppdragsgivere der vi har fått jobbet med strategisk rådgivning, grafisk design, webdesign, messestands, trykksaker, sosiale medier og mye mer.

Tjenester

  • Visuell identitet
  • Webdesign
  • Trykksaker
  • Foto: Tom Gustavsen
  • Utvikling: Skogen
  • Stensaas01
  • Stensaas02
  • Stensaas03
  • Stensaas04
  • Stensaas05
  • Stensaas06
  • Stensaas07
  • Stensaas08
  • Stensaas10
  • Stensaas11
  • Stensaas12
  • Stensaas13
  • Stensaas14
  • Stensaas15
  • Stensaas16
  • Stensaas17
  • Stensaas18
  • Stensaas19
  • Stensaas20
  • Stensaas21
  • Stensaas22

Stensaas reinsdyrslakteri

Visuell identitet og emballasjeleverandør for et av landets største og mest moderne reinsdyrslakteri.

Visuell identitet, emballasjedesign og webdesign er flere av mange investeringer ved Stensaas reinsdyrslakteri de siste årene. I tillegg har de utviklet flere nye produkter og satser nå på å videreforedle en større andel av råvarene selv. Profilen er implementert på hele produktsortimentet, nettside med nettbutikk og markedsmateriell.

Tjenester

  • Visuell identitet
  • Webdesign
  • Emballasje
  • Trykksaker
  • Foto: Tom Gustavsen
  • Utvikling: Creatur
  • Rk10
  • Rk04
  • Rk06
  • Rk08
  • Rk07
  • Rk05
  • Rk02
  • Rk09

Røros kommune

Vi er glade for å ha inngått ny toårig avtale med Røros kommune om grafiske tjenester!

En godt gjennomarbeidet visjon og visuell identitet ligger i bunn for all formidling og grafisk kommunikasjon fra Røros Kommune.

Tjenester

  • Visuell identitet
  • Trykksaker
  • Profilering
  • Foto: Signe Fuglesteg Luksengard
  • Rorosmuseet01
  • Rorosmuseet05
  • Rorosmuseet06
  • Rorosmuseet02
  • Rorosmuseet03
  • Rorosmuseet04
  • Rorosmuseet08
  • Rorosmuseet07

Rørosmuseet

Vi har jobbet med ulike utstillings- og eksponeringsdesign for Rørosmuseet.

Interruptions av kunstnerduoen Cooper & Gorfer er en sterk og konfronterende portrettserie av kvinner fra Saepmie. Utstillingen skildrer og reflekterer på et kunstnerisk vis kvinnenes livsfortellinger av brutte tidslinjer, identitet og arv, gjennom fargerike og kraftfulle virkemidler.

Utstillingen Verdensarv i endring viser historiske bilder satt opp mot fotografier fra i dag, tatt fra eksakt samme ståsted. Nesten alle dagens foto i utstillingen: Landskapsgeograf Oskar Puschmann. Foto fra utstillingsåpninga: Vår praktikant Oskar Nystedt fra Broby Grafiska.

Hvem eier historien? / Gien histovrijen reaktah? Et samarbeidsprosjekt mellom Saemien Sijte, NTNU Vitenskapsmuseet og Gudbrandsdalsmusea avd. Lesja. Nye arkeologiske funn og nye forskningsmetoder viser samisk tilstedeværelse i Sør-Norge langt tidligere enn det som hittil har vært hevdet.

Tjenester

  • Trykksaker
  • Print: Fagtrykk
  • Tea01

Tor Espen Aspaas

Pianist, professor og Ridder 1. klasse av Den Kongelige Norske St. Olavs Orden Tor Espen Aspaas kom til oss og trengte nye og profesjonelle nettsider.

I 2022 er det 25 år siden pianist Tor Espen Aspaas debuterte - vi gratulerer!

"Da jeg på nyåret 2019 plutselig og desperat trengte nye og profesjonelle nettsider for den kunstneriske virksomheten min, hjalp Form til fjells meg umiddelbart og leverte gjennom en prosess som var både effektiv, treffsikker og lydhør overfor meg som oppdragsgiver. Jeg fikk en nettside som både estetisk og funksjonelt var akkurat hva jeg var ute etter for å profilere meg, og jeg er også svært fornøyd med oppfølgingen FTF har gjort etter at nettsiden ble operativ."

Tjenester

  • Webdesign
  • Foto (fra toppen): Tevje Akerø, Eirin Østgårdsgjelten Sørum
  • Ogc03
  • Ogc02
  • Ogc01
  • Ogc04
  • Ogc05
  • Ogc06
  • Ogc07

Oslo Green Capital

1200 laserskjærte finérbiter utgjorde AHAA Arkitekters utstillingsdesign i Wien, og promoterte Oslo som Europas grønne hovedstad 2019.

Laget i samarbeid med Vardehaugen Arkitekter. Grafisk design av oss!

Tjenester

  • Profilering
  • Print og produksjon: Svenil skilt AS
  • Rt01
  • Rt02
  • Rt03
  • Rt04
  • Rt05
  • Rt06

Røros Tweed

Vi har opp igjennom årene laget utallige design, vevefiler og emballasjeløsninger for Røros Tweed. Pleddet Nordlys, produsert for Husfliden Tromsø er en av produksjonene.

«Som et lydløst orkester er det plutselig der. Nordlyset. Det bølger, flimrer og danser. En uforklarlig komposisjon, av fargeeksplosjon og lett lyssymfoni utmales. Tilbake står mennesket undrende og takker himmelen som inviterte på polarkonsert.»

Husfliden Tromsø ønsket seg en abstrakt fortolkning av nordlyset på pledd. Med pleddet «Nordlys» ønsker de å møte det økende markedet av nordlysturister med en ny bestselger som styrker merkevaren Visit Tromsø og bidrar til en merverdi for nordlysturisten. Salget av nordlyspleddet i Nordens Paris er økende og vi pakker det iallefall gjerne med oss på nordlyssafari!

Vi har tidligere utformet bestselgeren ”Tromsøpalmen”, produsert av Røros Tweed for Husfliden Tromsø.

Tjenester

  • Illustrasjon
  • Profilering
  • Foto: Tom Gustavsen
  • Rm01
  • Rm02
  • Rm03
  • Rm04
  • Rm05
  • Rm06
  • Rm07

Rørosmeieriet

Design- og konseptutvikling for Norges fremste økologiske meieri. Meieriet ønsket å komme frem til et tydelig og helhetlig visuelt konsept som skal tilpasses hele produktlinjen, fremme kvalitet, økologi og forankringen til Røros.

Form til fjells har levert visuell identitet, konsept og eksempler på identiteten i bruk.

Gjennom silketrykte glassflasker som ble herdet i ovn før fotografering i studio og detaljerte akvarellillustrasjoner fra meieriets historie og dagens meieriproduksjon, gjenspeiles den samme kvaliteten og håndverket som ligger i tilvirkingen av Rørosmeieriet sine produkter. Dette i kombinasjon og kontrast med en tydelig og hierarkisk typografi som fremmer produktenes unike karakteristika, samt utstrakt bruk av hvite flater, er det utarbeidet en helthetlig identitet som kan implementeres på alt av ønsket materiell.

Logoen består av en sirkel som med hjelp av typografiens retning skaper og symboliserer en evig rørebevegelse. Denne bevegelsen er mye brukt i fremstillingen av produktene og assosieres med økologiens bærekraft, toppen av et melkespann eller bunnen av et melkeglass. Med Røros i toppen havner beliggenheten i fokus.

Grunnkonseptet har blitt videreutviklet av Grow som har designet emballasjene som nå er lansert i butikk.

I 2012 fikk vi gullprisen for daværende emballasje for Røros Mjølk i kategorien Pakningsdesign.

Tjenester

  • Visuell identitet
  • Emballasje
  • Illustrasjon
  • Profilering
  • Illustrasjoner: Børge Bredenbekk
  • Renaa01
  • Renaa02
  • Renaa03
  • Renaa04
  • Renaa05
  • Renaa06
  • Renaa07

Renåvangen

Renåvangen er et privat behandlingssted som hjelper enkeltmennesker å finne veien ut av avhengigheten - lokalisert i vakre omgivelser i Sør-Norges største fylke.

Vi har jobbet tett med Toril og hennes konsulenter og levert nettsider, profilbilder, ansattefoto, tekstarbeid, flyere og andre trykksaker.

Tjenester

  • Webdesign
  • Trykksaker
  • Foto: Julia Jonette Fjellheim
  • Utvikling: Creatur
  • Vmh01
  • Vmh02
  • Vmh03
  • Vmh04
  • Vmh05
  • Vmh06
  • Vmh07

Velg med hjertet

Omdømme- og rekrutteringsbyrået Velg med hjertet AS styrker attraktiviteten knyttet til å jobbe, bo og leve i Distrikts-Norge både for kommuner, næringsliv og innbyggere, samt mulige tilflyttere og tilbakeflyttere.

De bistår arbeidsgivere i hele eller deler av rekrutteringsprosessen, fra behovsanalyse, utlysning, søknadshåndtering, intervjuer og testinger, til utvelgelse. I tillegg driver selskapet med aktiv omdømmebygging av region, bransjer og virksomheter gjennom historiefortelling og strategisk markedsarbeid, med utgangspunkt i portalen www.velgmedhjertet.no og synlighet i de sosiale mediene Facebook, Instagram og LinkedIn.

Aktørene bak Velg med hjertet AS er 3 parter; Form til fjells, Rådhuset Vingelen og Bjørn Frydenborg.

Tjenester

  • Visuell identitet
  • Webdesign
  • SOME
  • :
  • Konst01
  • Konst02
  • Konst03
  • Konst04
  • Konst05
  • Konst06
  • Konst07

KonstKnekt

Internasjonalt samarbeid setter ny standard for orkesterutdanning, og vi har fått levere identitet og nettside.

Les mer om KONSTKNEKT – Kavlifondets og Vinterfestspill i Bergstadens Orkesterakademi på konstknekt.no

Foto: ESA/NASA. Berlin by night tatt av ESA-astronaut André Kuipers fra Den Internasjonale Romstasjonen, NASA.

Tjenester

  • Visuell identitet
  • Webdesign
  • Foto Berlin: ESA/NASA
  • Foto KonstKnekt: Tom Gustavsen
  • Utvikling: Iversen – Carpe Noctem
  • Ru01
  • Ru03
  • Ru02

Rustadstuen Sport

Da G-Sport brått ble avviklet i fjor så ble det nødvendig for mange å rebrande butikken.

Rustadstuen Sport på Lillehammer ønsket å ta tilbake den originale fonten fra 1950 og å lage et klassisk sportsuttrykk. Mange timer senere over lysbordet og i Illustrator har de profileringen på stell med klær, dekaler, vegg- og galgeskilt. Vi var så heldige å ha praktikant Charlotte Glosli Levin fra Broby Grafiska aktivt med på dette prosjektet.

Tjenester

  • Visuell identitet
  • Profilering
  • :
  • Kvikne01
  • Kvikne02
  • Kvikne03
  • Kvikne04
  • Kvikne05

Kvikne hjemmebakeri

Anne Gerd Skogstad på Kvikne baker godt, sprøtt og tynt flatbrød etter en gammel oppskrift fra bygda.

Emballasjen er utformet slik at den, ulikt de fleste konkurrentene, lett kan settes på bordet og er lekker nok til at du vil sette den på bordet. Den forener det tilbakeholdne og kraftige og forteller historien om et ærlig, sunt og jordnært produkt som framstilles gjennom hardt arbeid og hviler på en historie om nøysomhet og ressursutnyttelse.

Tjenester

  • Visuell identitet
  • Emballasje
  • Foto: Tom Gustavsen
  • Nordli01
  • Nordli02
  • Nordli03
  • Nordli04
  • Nordli05

Nordli Gård

På Nordli Gård i Brydalen bor Ingrid og Børre sammen med barna Eyel, Aldine og Ingulf, og kårkjerringa Gudrun. Der bor det også noen hundre tusen bier, fem huskyer og katten Bella.

Honningen fra Nordli Gård har et enkelt og eksklusivt design på glass og etiketter. Detaljen med gullfolie i logoen underbygger kvalitet. Vi sier: Prøv den i grytebrød eller marinade for ekstra smak!

”Den andre fasen i en arbeiderbies liv er å være pleiebie. Denne fasen varer fra fjerde til ellevte dagen og består i å pleie og mate larver og dronning.”

– Funfact fra livet i kuben

Tjenester

  • Visuell identitet
  • Webdesign
  • Emballasje