JJF4737

Noen av prosjektene våre

Med over 20 års erfaring i bransjen har vi vært involvert i mange ulike typer prosjekter. La deg inspirere av noen av våre oppdragsgivere sine utfordringer, løsninger og resultater.

Filtrering
  • Visuell identitet
  • Webdesign
  • Emballasje
  • Illustrasjon
  • Trykksaker
  • SOME
  • Profilering
  • Visuell identitet
  • Webdesign
  • Emballasje
  • Illustrasjon
  • Trykksaker
  • SOME
  • Profilering
  • Jubileumsmag
  • Skjermbilde 2024 08 22 kl 14 50 56
  • Skjermbilde 2024 08 22 kl 15 07 29

Røros IL

Jubileumsmagasinet til Røros IL kom ut helt på tampen av sitt 125. jubileumsår 2023 og perfekt i tide som julegave til historie- og idrettsinteresserte.

Heftet med 140 sider godt stoff selges gjennom Norli Amneus og Rema 1000, samt at lagets særgrupper kanskje dukker opp på døra di eller ses på andre salgsstunt. (All inntekt går uavkorta til særgruppene.)

Form til fjells takker for oppdraget med en gjennomarbeida publikasjon for en detaljfokusert og kompromissløs redaksjon – akkurat slik vi liker det!

Tjenester

  • Trykksaker
  • :
  • Antikvarvinduet01

Antikvarvinduet

Røros Dør og Vindu ønsket å lede markedet til ei egen informasjonsside for det nyutvikla produktet antikvarvinduet.

Antikvarvinduet er utviklet for å benyttes som erstatningsvindu i verneverdige hus og byområder med høy verneklasse. Vinduets detaljer og mål skiller seg fra dagens standardvindu og også startsidens estetikk reflekterer dette.

Nettsidens design og koding er et samarbeid mellom to biotoper; oss i Form til fjells på Røros og Skogen i Trondheim. Hovedfoto er tatt av Rob Veldhuis. Fotografene Julia Jonette Fjellheim og Henrik Fjørtoft, samt ansatte og praktikanter ved Form til fjells har også bidratt til foto på siden.

Gå til nettsiden her: antikvarvinduet.no

”En egen nettside dedikert til ett av mange hundre produkter i sortimentet”

Tjenester

  • Webdesign
  • Webutvikling: Skogen
  • Hovedfoto: Rob Veldhuis
  • Kultur01
  • Kultur04
  • Kultur02
  • Kultur05
  • Kultur03
  • Kultur06
  • Kultur07

Kulturminnefondet

For vår gode nabo nede i gata ivaretar vi og videreutvikler identiteten gjennom implementering og ferdigstilling av en rekke trykte og digitale publikasjoner.

Kulturminnefondet sin etablering på Røros er en suksesshistorie og i sine første år hadde de faktisk kontor hvor Form til fjells nå sitter. De siste årene har leveransene våre økt og har fått sørget for at strategiplaner, årsrapporter, invitasjoner, takkekort og gavekort har fått fortjent kvalitet.

Det største prosjektet har vært boka "Innblikk", ei bok med fotografisk innblikk i seks kulturminneprosjekter. Form til fjells leverte design, ombrekking og ferdigstilling av boka.

”Innblikk er noe av det beste jeg har sett på kulturminneformidling, og jeg har sett mye. Godt jobbet!”

– Styremedlem i Kulturminnefondet

Tjenester

  • Trykksaker
  • Profilering
  • Foto (Innblikk): Tom Gustavsen
  • Visuell identitet: Tank
  • Etiketter 2024 liggende
  • Etiketter 2024 liggende2
  • Etiketter 2024 liggende3
  • Dyrk01
  • Dyrk02
  • Dyrk03
  • Dyrk04
  • Dyrk05
  • Dyrk06
  • Dyrk07
  • Dyrk08
  • Dyrk09
  • Dyrk10

Dyrk Mølle

Profesjonell emballasje var tidlig viktig for Dyrk Mølle da de startet ny virksomhet på gården. Resultatet er en stilren merkevare med visuell profil, emballasjedesign og webdesign som fungerer på tvers av alle byggkorn-produktene.

Ingenting blir overgitt til tilfeldighetene når Ingrid og Aasmund valgte å bygge egen mølle og foredle bygg 500 moh, akkurat på grensa av der det er mulig. Posene er satt i fargene til Dyrk Mølle sin visuelle identitet og produktene merkes ved hjelp av etiketter. Fargepaletten til etikettene har utviklet seg i takt med produktutviklingen for å gjøre det enda tydeligere for den som skal kjøpe bake- og frokostprodukter at sortimentet er variert. Produktene finner du i utvalgte dagligvarebutikker, lokalmatutsalg og i rettene til noen av landets beste restauranter.

Nye produkter fra Dyrk Mølle, med oppskrift-tips, ble lansert før påske i år. Ingrid på Dyrk får fort gode idéer og vi hiver oss raskt rundt med design, ferdigstilling og bestilling slik at nye etiketter kommer på rull og produktene havner ut i butikkhylla. Byggproduktene inspirerer til å for eksempel lage pinnebrød på tur, steke vafler på bålet og unne seg en smoothie når du har kommet hjem. Nam!

Les mer om Dyrk Mølle her: dyrkmolle.no


Tjenester

  • Visuell identitet
  • Webdesign
  • Emballasje
  • Trykksaker
  • Foto: Eirin Østgårdsgjelten Sørum, Julia Jonette Fjellheim, Lina Flodins
  • Webutvikling: Iversen - Carpe Noctem
  • Elden05
  • Elden01
  • Elden02
  • Elden06
  • Elden03
  • Elden04

Elden

I en årrekke har vi utviklet og forvaltet merkevaren til Elden, et av Norges største utendørsteater.

Det er mye informasjon som skal ut på mange flater når et så stort arrangement som Elden går av stabelen og arbeidet med plakat, program, nettside og profilartikler starter hvert år allerede på senhøsten. Identiteten til Elden er tydelig og fastsatt, så når det nærmer seg avvikling og behov kan oppstå på kort varsel er det enkelt for oss å trå til. I 2020 utviklet vi ny nettside, med tydelig fokus på billettsalg og i 2021 fikk pop-up restauranten Slagg egen logo.

Sjekk ut Elden sin nettside her: elden-roros.no

”Vi hadde behov for en solid oppgradering av nettsiden. Form til fjells stod for utforming og kom med gode ideer i prosessen til hvordan innholdet skulle fordeles med tanke på estetikk og funksjonalitet. God dialog og en evne til å lytte preger samarbeidet.”

– Siri B. Gellein, daglig leder

Tjenester

  • Visuell identitet
  • Webdesign
  • Trykksaker
  • Profilering
  • Webutvikling: Creatur Media (Nå Lindbak IT)
  • Hovedfoto på trykk og web: Marthe Amanda Vannebo
  • Femund02
  • Femund01
  • Femund03
  • Femund04
  • Femund05
  • 20210903 112805

Fæmund II

Direkte booking i integrert billettløsning

Når sommersesongen 2020 stod for dør ville MS Fæmund være klar med en ny nettløsning som lettet logistikken rundt kjøp av billetter og hvor de i tillegg også hadde god oversikt over antall passasjerer ombord. Omstilling var viktig og gjennom den nye nettsiden kunne de møte sommeren med et system som gjorde det enklere for reisende å kjøpe billett, samt at gjeldende passasjerbegrensinger var ivaretatt. På historiske MS Fæmund II sin nettside kan du nå forhåndsbooke billett direkte for en opplevelse på idylliske Femunden, din innfallsport til Femundsmarka.

Se løsningen her: femund.no

Tjenester

  • Webdesign
  • Trykksaker
  • Webutvikling: Creatur Media (Nå Lindbak IT)
  • Foto: Vandrende og besøkende i Femundsmarka
  • Dirmin01
  • Dirmin02
  • Dirmin03
  • Dirmin04
  • Dirmin05
  • Dirmin06
  • Dirmin07
  • Dirmin08

Direktoratet for mineralforvaltning

Noen ganger kan små endringer gjøre hele forskjellen. Direktoratet for mineralforvaltning hadde et solid emblem som stod stødig, men både farger, typografi, oppsett og bruken av merket hadde behov for en gjennomgang slik at det i enda større grad gjenspeilet embedsverkets stolte historie. Ved hjelp av små, men effektive virkemiddel fikk DMF en visuell identitet som respekterer og reflekterer historie og mandat.

Direktoratet for mineralforvaltning med Bergmesteren på Svalbard er et offentlig og statlig myndighetsorgan. DMF har en lang og stolt historie som det er viktig å ta vare på. Historien er kjernen, men samtidig skal DMF favne alle andre som ikke har samme forhold til bergmannskulturen. Alle skal føle stolthet og tilhørighet. DMF vil bidra til å bygge omdømme i en omstridt næring.

Den visuelle profilen gjenspeiler embedsverkets stolte historie som et av Norges eldste embedsverk, ivaretar det positive i bergmannskulturen og gir rom for andre kompetanseområder. Profilen gjenspeiler også DMF som den ikkekommersielle offentlige forvaltningsinstitusjonen den er. Løsningen ble godkjent av Diplomatseksjonen i UD ihht Rikskronens strenge forskrifter for bruk, fastsatt i kongelig resolusjon av 20. mai 1927.

Tjenester

  • Visuell identitet
  • Trykksaker
  • Profilfoto: Tom Gustavsen
  • Easy01
  • Easy02
  • Easy03
  • Easy04
  • Easy06
  • Easy07
  • Easy05

Easygrow

"En ikonisk logo på høyde med verdens mest kjente merkevarer." Bestillingen var like klar og tydelig som vi mener resultatet ble.

Easygrow sin logo symboliserer trygghet, omsorg og varme, og sammen med resten av den visuelle identiteten danner den en solid merkevare som implementeres og forvaltes helt perfekt på produktene av den norske leverandøren av vognposer, Easygrow - enjoy life together.

Form til fjells har utvikla visuell identitet og implementert hang tags og card boards. Logoen er presist utforma etter prinsippene for det gylne snitt.

Tjenester

  • Visuell identitet
  • Emballasje
  • Trykksaker
  • Haga01
  • Haga02
  • Haga03

Haga bigård

Sommeren 2020 fikk vi besøk av to birøktere fra Bærum. De skulle med telt til Femundsmarka og tok et møte med oss om design og etiketter før turen gikk videre inn i nasjonalparken.

Gründerene hadde klare ideer på hvordan de ville ha etikettene, så oppgaven vår var å lage illustrasjon og sette alt i system. Honningen fra Haga Bigård, som karakteriseres av en mild duft av tørket frukt og pære, ble raskt utsolgt og i fjor høst vant de pris for beste etikett i en lokal konkurranse som ble arrangert av Oslo Bybi. Vi er med videre på veien, og heier på de to som har startet godt på drømmen om å skape noe eget!

Tjenester

  • Visuell identitet
  • Emballasje
  • Illustrasjon
  • :
  • Grindal01
  • Grindal02
  • Grindal03
  • Grindal04
  • Grindal05
  • Grindal06

Grindal ysteri

Identitet og etiketter for merittert ysteri

Grindal Ysteri er eit gardsysteri som med stor suksess som ystar fersk og upasteurisert mjølk frå dyra og syt for kvalitet heile vegen; frå den reine råvara, gjennom solid mathandverk, til ein raus smak. Form til fjells har utvikla profil, etikettdesign og nettside for ysteriet og vi kan gå gode for både ostane og yoghurten med heile våre hjerte.

Tjenester

  • Visuell identitet
  • Webdesign
  • Emballasje
  • :
  • Kalsa01
  • Kalsa02
  • Kalsa03
  • Kalsa04
  • Kalsa05

Kalsa gårdsbakeri

Et holdbart emballasjekonsept for solid mathåndverk

Godt over ti år etter at identiteten til Kalsa gårdsbakeri ble lansert så står den seg like godt og vi er glade for å fortsatt administrere produksjon av etiketter og magebånd til de beste pjalt og lemser.

Gode foto er et bærende element. Bildene er vakre, men ærlige og upyntede, med vekt på håndverket, lokalet og menneskene bak. På etikettene får produktnavna følge av undertekster med en litt særegen tvist.

Tjenester

  • Visuell identitet
  • Emballasje
  • Trykksaker
  • Foto: Tom Gustavsen
  • Osid01
  • Osid07
  • Osid04
  • Osid05
  • Osid02
  • Osid03
  • Osid06

OS ID

Når identiteten skal appellere til et differensiert landbruk i nordiske, europeiske og nasjonale marked.

OS ID utvikler teknologiske produkter for et internasjonalt marked og målet med videreutvikling av identiteten var å fremstå som gjenkjennelige både i det nordiske landbruket og i de internasjonale markedene.

Den oppdaterte profilen er dynamisk og allsidig slik at den kan følge OS ID inn i framtiden på flere forskjellige flater. OS ID fornyer seg raskt og leverer verdifulle data om dyrets helse, velferd og produktivitet, som gir bonden oversikt og innsikt. Vi er stolt med på utviklingen gjennom oppdatert visuell identitet.


Tjenester

  • Visuell identitet
  • Illustrasjon
  • Trykksaker
  • Profilering
  • Foto: Tom Gustavsen
  • Skjermbilde 2024 08 22 kl 14 53 17
  • Skjermbilde 2024 08 22 kl 14 55 30
  • Skjermbilde 2024 08 22 kl 14 55 51
  • Skjermbilde 2024 08 22 kl 14 55 42
  • Skjermbilde 2024 08 22 kl 14 56 00
  • Skjermbilde 2024 08 22 kl 14 56 13
  • Rdv01
  • Rdv05
  • Rdv02
  • Rdv04
  • Rdv06

Røros Dør og Vindu

Røros Dør og Vindu er en stor industribedrift der vi jobber tett på det meste av markedsrelaterte aktiviteter.

Dør- og vindusprodusenten har over lengre tid vært en av våre største oppdragsgivere der vi har fått jobbet med strategisk rådgivning, grafisk design, webdesign, messestands, trykksaker, sosiale medier og mye mer.

I 2023 ønsket de å være en del av Arkitektens Kartotek - et nytt spennende sted som spiller på krysningspunkt mellom kunst, design og arkitektur. Her skal arkitekter, interiørarkitekter og eiendomsbesittere kunne møtes seg i mellom eller med kunder, for å finne ro, ta på det taktile, se noe nytt og hente inspirasjon til gode rom både inne og ute. Form til fjells fikk i oppgave å, i kartotekets konsept og ånd, synliggjøre detaljer og kvaliteter ved valg av vindu, som har stor betydning for det endelige resultatet. Hos Røros Dør og Vindu skreddersys gjerne materialer, profiler, beslag, vrider, hasper, hengsler, sprosser, farger og omramminger.

De første bildene her er fra underveis i prosessen med å sette opp utstillingen. Vi hentet massevis av inspo fra elementer, ting og tang i fabrikkmiljøet og heier på at kartotekets utradisjonelle måte å vise frem materialkombinasjoner vil plante gode og nye ideer. Stedet er Osloveien 15, ved Nidelva i Trondheim.

Tjenester

  • Visuell identitet
  • Webdesign
  • Trykksaker
  • Foto: Tom Gustavsen
  • Utvikling: Skogen
  • Stensaas01
  • Stensaas02
  • Stensaas03
  • Stensaas04
  • Stensaas05
  • Stensaas06
  • Stensaas07
  • Stensaas08
  • Stensaas10
  • Stensaas11
  • Stensaas12
  • Stensaas13
  • Stensaas14
  • Stensaas15
  • Stensaas16
  • Stensaas17
  • Stensaas18
  • Stensaas19
  • Stensaas20
  • Stensaas21
  • Stensaas22

Stensaas reinsdyrslakteri

Visuell identitet og emballasjeleverandør for et av landets største og mest moderne reinsdyrslakteri.

Visuell identitet, emballasjedesign og webdesign er noen av designinvesteringene ved Stensaas reinsdyrslakteri de siste årene. Identiteten er implementert på nettside med nettbutikk, markeds- og profileringsmateriell, samt hele produktsortimentet. I den siste tiden har emballasjeutvikling for dagligvare vært et satsningsområde og vi er involvert i design av nye emballasjeløsninger på både nye og kjente viltprodukter.

Tjenester

  • Visuell identitet
  • Webdesign
  • Emballasje
  • Trykksaker
  • Foto: Tom Gustavsen
  • Utvikling: Creatur
  • Rk05
  • Rk08
  • Rk07
  • Rk04
  • Rk06
  • Rk09
  • Rk02

Røros kommune

Vi inngikk for ikke altfor lenge siden en ny toårig avtale med Røros kommune som leverandør av grafiske tjenester.

En godt gjennomarbeidet visjon og visuell identitet ligger i bunn for all formidling og grafisk kommunikasjon fra Røros Kommune.

Tjenester

  • Visuell identitet
  • Trykksaker
  • Profilering
  • Foto: Signe Fuglesteg Luksengard
  • IMG 0186
  • IMG 0183
  • IMG 0185
  • IMG 0188
  • IMG 0191
  • Rorosmuseet01
  • Rorosmuseet05
  • Rorosmuseet06
  • Rorosmuseet02
  • Rorosmuseet03
  • Rorosmuseet04
  • Rorosmuseet08

Rørosmuseet

Vi har jobbet med ulike utstillings- og eksponeringsdesign for Rørosmuseet.

«Verdensarvkonvensjonen 50 år» - et stort og artig utstillingsprosjekt med hele 45 produksjonsfiler. Teamet på museet har formidabel formidlingsevne og bygningsantikvarisk kunnskap, noe som ga oss grafikere påfyll og inspirasjon både underveis, og etter at jobben var gjort. Omramminga på bildet er en rekonstruksjon av Direktørgården sine istandsatte vindusomramminger og produsert på bygningsvernsenteret.

Interruptions av kunstnerduoen Cooper & Gorfer er en sterk og konfronterende portrettserie av kvinner fra Saepmie. Utstillingen skildrer og reflekterer på et kunstnerisk vis kvinnenes livsfortellinger av brutte tidslinjer, identitet og arv, gjennom fargerike og kraftfulle virkemidler.

Utstillingen Verdensarv i endring viser historiske bilder satt opp mot fotografier fra i dag, tatt fra eksakt samme ståsted. Nesten alle dagens foto i utstillingen: Landskapsgeograf Oskar Puschmann. Foto fra utstillingsåpninga: Vår praktikant Oskar Nystedt fra Broby Grafiska.

Hvem eier historien? / Gien histovrijen reaktah? Et samarbeidsprosjekt mellom Saemien Sijte, NTNU Vitenskapsmuseet og Gudbrandsdalsmusea avd. Lesja. Nye arkeologiske funn og nye forskningsmetoder viser samisk tilstedeværelse i Sør-Norge langt tidligere enn det som hittil har vært hevdet.

Tjenester

  • Trykksaker
  • Print: Fagtrykk
  • Tea01

Tor Espen Aspaas

Pianist, professor og Ridder 1. klasse av Den Kongelige Norske St. Olavs Orden Tor Espen Aspaas kom til oss og trengte nye og profesjonelle nettsider.

I 2022 er det 25 år siden pianist Tor Espen Aspaas debuterte - vi gratulerer!

"Da jeg på nyåret 2019 plutselig og desperat trengte nye og profesjonelle nettsider for den kunstneriske virksomheten min, hjalp Form til fjells meg umiddelbart og leverte gjennom en prosess som var både effektiv, treffsikker og lydhør overfor meg som oppdragsgiver. Jeg fikk en nettside som både estetisk og funksjonelt var akkurat hva jeg var ute etter for å profilere meg, og jeg er også svært fornøyd med oppfølgingen FTF har gjort etter at nettsiden ble operativ."

Tjenester

  • Webdesign
  • Foto (fra toppen): Tevje Akerø, Eirin Østgårdsgjelten Sørum
  • Ogc03
  • Ogc02
  • Ogc01
  • Ogc04
  • Ogc05
  • Ogc06
  • Ogc07

Oslo Green Capital

1200 laserskjærte finérbiter utgjorde AHAA Arkitekters utstillingsdesign i Wien, og promoterte Oslo som Europas grønne hovedstad 2019.

Laget i samarbeid med Vardehaugen Arkitekter. Grafisk design og en ferdigstillingsjobb som mangler sidestykke ble utført av oss.

Tjenester

  • Profilering
  • Print og produksjon: Svenil skilt AS
  • Rt01
  • Rt02
  • Rt03
  • Rt04
  • Rt05
  • Rt06

Røros Tweed

Vi har opp igjennom årene laget utallige design, vevefiler og emballasjeløsninger for Røros Tweed. Pleddet Nordlys, produsert for Husfliden Tromsø er en av produksjonene.

«Som et lydløst orkester er det plutselig der. Nordlyset. Det bølger, flimrer og danser. En uforklarlig komposisjon, av fargeeksplosjon og lett lyssymfoni utmales. Tilbake står mennesket undrende og takker himmelen som inviterte på polarkonsert.»

Husfliden Tromsø ønsket seg en abstrakt fortolkning av nordlyset på pledd. Med pleddet «Nordlys» ønsker de å møte det økende markedet av nordlysturister med en ny bestselger som styrker merkevaren Visit Tromsø og bidrar til en merverdi for nordlysturisten. Salget av nordlyspleddet i Nordens Paris er økende og vi pakker det iallefall gjerne med oss på nordlyssafari!

Vi har tidligere utformet bestselgeren ”Tromsøpalmen”, produsert av Røros Tweed for Husfliden Tromsø.

Tjenester

  • Illustrasjon
  • Profilering
  • Foto: Tom Gustavsen
  • Renaa01
  • Renaa02
  • Renaa03
  • Renaa04
  • Renaa05
  • Renaa06
  • Renaa07

Renåvangen

Renåvangen er et privat behandlingssted som hjelper enkeltmennesker å finne veien ut av avhengigheten - lokalisert i vakre omgivelser i Sør-Norges største fylke.

Vi har jobbet tett med Toril og hennes konsulenter og levert nettsider, profilbilder, ansattefoto, tekstarbeid, flyere og andre trykksaker.

”Prosessen i forkant av utarbeidelsen av nettsiden og brosjyren opplevde vi som svært nyttig, både ift egen bevisstgjøring, spissing av budskapet og tilpassing til de ulike brukerne. De ga oss en godt innblikk i hvilke valgmuligheter vi hadde i forkant, råd med på vegen, men også en opplevelse av innflytelse og egen påvirkning på resultatet.”

Tjenester

  • Webdesign
  • Trykksaker
  • Foto: Julia Jonette Fjellheim
  • Utvikling: Creatur
  • Vmh01
  • Vmh02
  • Vmh03
  • Vmh04
  • Vmh05
  • Vmh06
  • Vmh07

Velg med hjertet

Omdømme- og rekrutteringsbyrået Velg med hjertet AS styrker attraktiviteten knyttet til å jobbe, bo og leve i Distrikts-Norge både for kommuner, næringsliv og innbyggere, samt mulige tilflyttere og tilbakeflyttere.

De bistår arbeidsgivere i hele eller deler av rekrutteringsprosessen, fra behovsanalyse, utlysning, søknadshåndtering, intervjuer og testinger, til utvelgelse. I tillegg driver selskapet med aktiv omdømmebygging av region, bransjer og virksomheter gjennom historiefortelling og strategisk markedsarbeid, med utgangspunkt i portalen www.velgmedhjertet.no og synlighet i de sosiale mediene Facebook, Instagram og LinkedIn.

Aktørene bak Velg med hjertet AS er 3 parter; Form til fjells, Rådhuset Vingelen og Bjørn Frydenborg.

Tjenester

  • Visuell identitet
  • Webdesign
  • SOME
  • :
  • Konst01
  • Konst02
  • Konst03
  • Konst04
  • Konst05
  • Konst06
  • Konst07

KonstKnekt

KonstKnekt er et internasjonalt samarbeid som setter ny standard for orkesterutdanning. Vi har levert identitet og nettside.

Identitetens hovedbilde Berlin by night er tatt av ESA-astronaut André Kuipers fra Den Internasjonale Romstasjonen, NASA, og vi er stolte over å ha fått rettighet til å benytte det som et symbol for et strålende samarbeid mellom Berlinerfilharmonien og norske aktører.

Tjenester

  • Visuell identitet
  • Webdesign
  • Foto Berlin: ESA/NASA
  • Foto KonstKnekt: Tom Gustavsen
  • Utvikling: Iversen – Carpe Noctem
  • Ru01
  • Ru03
  • Ru02

Rustadstuen Sport

Da G-Sport brått ble avviklet i fjor så ble det nødvendig for mange å rebrande butikken.

Rustadstuen Sport på Lillehammer ønsket å ta tilbake den originale fonten fra 1950 og å lage et klassisk sportsuttrykk. Mange timer senere over lysbordet og i Illustrator har de profileringen på stell med klær, dekaler, vegg- og galgeskilt. Vi var så heldige å ha praktikant Charlotte Glosli Levin fra Broby Grafiska aktivt med på dette prosjektet.

Tjenester

  • Visuell identitet
  • Profilering
  • :
  • Kvikne01
  • Kvikne02
  • Kvikne03
  • Kvikne04
  • Kvikne05

Kvikne hjemmebakeri

Anne Gerd Skogstad på Kvikne baker godt, sprøtt og tynt flatbrød etter en gammel oppskrift fra bygda og emballasjen utpeker seg som fortsatt både solid og moderne mer enn ti år etter at den ble designet.

Emballasjen er utformet slik at den, ulikt de fleste konkurrentene, lett kan settes på bordet og er lekker nok til at du vil la den forbli der.

Tjenester

  • Visuell identitet
  • Emballasje
  • Foto: Tom Gustavsen
  • Nordli01
  • Nordli02
  • Nordli03
  • Nordli04
  • Nordli05

Nordli Gård

Delikat emballering, på pene glass med dertil nydelig innhold.

Honningen fra Nordli Gård har et enkelt og eksklusivt design på glass og etiketter. Detaljen med gullfolie i logoen underbygger kvalitet. Vi sier: Prøv den i grytebrød eller marinade for ekstra smak!

Tjenester

  • Visuell identitet
  • Webdesign
  • Emballasje
  • 5
  • 3
  • 1
  • Mockup plakat
  • Rb01
  • Rb02
  • Rb03
  • Rb04
  • Rb05
  • Rb06
  • Rb07
  • Rb08

RørosBanken

Takk til RørosBanken for at vi får jobbe både med grafikk og innhold når dere lager materiell!

Vi bidrar til å forenkle kommunikasjonen med kundene og å synliggjøre banken i lokalsamfunnet på en rekke ulike flater.

Tjenester

  • Trykksaker
  • Profilering
  • Foto: Tom Gustavsen
  • Visuell identitet (Eika): Mission
  • Melke Duo Mockup
  • Yoghurt Mockup

Skarrbo Gård

Holmestrand-produsenten av melk og meieriprodukter hadde et eget design da de kom til oss og ønsket hjelp til å profesjonalisere uttrykket og heve kvaliteten på filene til trykk.

En gjennomgang og redefinering av fonter og farger var egentlig alt som skulle til for at Skarrbo skulle fremstå profesjonelle samtidig som gjenkjennelsen i markedet ble ivaretatt. I dag bistår vi Skarrbo med bestillinger av etiketter og utvidelse av fargeprofil når de satser på et nytt produkt.

Tjenester

  • Visuell identitet
  • Emballasje
  • :
  • FIASPOSTEN1 23
  • Hytte Posten1 23
  • Mockup innhold FIAS gronn
  • Baerekraftrapport mockup
  • Arbeidsmiljo poster

FIAS

Tre årlige informasjons trykksaker som fulldistribueres i Fjellregionen, sosiale medier, profilartikler, bilfoliering og maler for trykksaker og presentasjoner er noe av det vi leverer.

Vi har også laget bærekraftsrapport, en interaktiv pdf for liggende presentasjon på skjerm, hvor du enkelt kan navigere mellom kapitlene. Som ved et lite tryllegrep (vi sier som oftest at vi ikke kan trylle, men denne gangen løste vi to behov ganske sømløst) ble dokumentet også gjort om for stående utskriftsformat. Vi er spente på utviklingen med bærekraftsarbeidet til FIAS. De presenterer ærlige data og jobber stadig mot bedre utnyttelse av ressurser og å unngå at materialer blir til avfall. Rapporten er lett tilgjengelig på fias.no

Før årsskiftet jobbet vi med et gøy og givende innholdsmarkedsføringsprosjekt. Gøy fordi vi kunne bruke både egne erfaringer og bilder. Givende fordi det er meningsfulle budskap. Tre saker med tekst og foto ble produsert om; alternative julegaver, miljøvennlig innpakning og sortering på julaften. De ble plassert i Amedia sin native annonseløsning med flere ulike innganger/titler. Statistikken for kampanjeperioden viser gode tall og artikler som «jammen ble klikket mye på!». Dette ser vi fram til å gjøre mer av.

”Etter noen års opphold er Form til fjells tilbake i loopen som FIAS sitt byrå! Å bidra til informasjon og kommunikasjon for bedre resirkulering, mindre forbruk og mer gjenbruk engasjerer oss.”

– Maren

Tjenester

  • Trykksaker
  • SOME
  • Profilering
  • :
  • Saemesth amma forside
  • Saemesth amma oppslag

Saemesth amma!

Denne lille gramatikkboka, Saemesth amma! av Åsta Vangberg og Helen Blind Brandsfjell for Sijti Jarnge, samisk språk- og kultursenter i Hattfjelldal, ble trykt opp i 1. opplag i 2009.

I 2023 fant vi fram filene fra arkivet og ordnet med 2. opplag på oppdrag fra kunden. Skipnes Trykk ble valgt til trykking, og bortsett fra det er ingenting endret fra kolofonen anno 2009:

Foto: Amund Spangen
Design/layout: Kyle Hanson Hanslien
Grafisk produksjon: Form til fjells AS
Trykk: Zoom-Grafisk AS Drammen

(Mockupbildene lyver litt. Det er en heftet sak, ikke innbundet.)

Tjenester

  • Trykksaker
  • :